ایراپیل آسان ترین روش دسترسی به خدمات پزشکی
روش جدید درمان برای سرطان مجاری صفراوی

روش جدید درمان برای سرطان مجاری صفراوی

نتایج موقت ازمایش TOPAZ-1، افزودن بازدارنده Imfinzi به شیمی درمانی، میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته مجرای صفراوی را در مقایسه با بیمارانی که شیمی درمانی بدون این بازدارنده انجام داده اند به طور قابل توجهی کاهش داده است.

بر اساس این گزارش خطر مرگ برای کسانی که Imfinzi به همراه شیمی درمانی مصرف می کردند ۲۰ درصد کمتر از بیمارانی بود که به تنهایی شیمی درمانی می کردند و در ۱۸ ماهگی درمان، بقای کلی بیماران،۳۵/۱% در گروهImfinzi در مقابل ۲۵/۶% ​​برای شیمی درمانی به تنهایی بودو نتایج تا 2 سال، بقای کلی ۲۴/۹% در مقابل ۱۰/۴% بود.

دکتر دویون اوه، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «TOPAZ-1 اولین آزمایش فاز ۳ است که نشان می‌دهد افزودن ایمونوتراپی به شیمی‌درمانی استاندارد می‌تواند بقا را در سرطان مجاری صفراوی افزایش دهد و مهمتر از همه، این کار را بدون ایجاد عوارض جانبی جدی انجام می‌دهد.»

او گفت: “این مطالعه به نقطه پایانی اولیه خود در یک تجزیه و تحلیل موقت از پیش تعیین شده رسید وImfinzi به همراه gemcitabine و cisplatin بقای کلی طولانی‌مدت آماری معنی‌دار را در مقایسه با دارونما(placebo) به همراه شیمی‌درمانی نشان دادند.”

او افزود: “این یک درمان موثر خط اول است و می تواند به استاندارد جدیدی برای مراقبت برای بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته مجاری صفراوی تبدیل شود.”

این نتایج در سمپوزیوم سرطان های گوارشی (GICS) 2022 ارائه شد.

در بحثی درباره مقاله، دکتر نیلوفر صبا آزاد، MD، از گروه سرطان مرکز سرطان شناسی سیدنی خاطرنشان کرد که به طور کلی، “ما شاهد مزایای مهمی در بقا و میزان پاسخ به بیماری هستیم.

او گفت: “شواهد بالینی بیولوژیکی قوی وجود دارد مبنی بر اینکه یک مهار کننده سیستم ایمنی قوی ممکن است در سرطان مجاری صفراوی دخیل باشد.” این کارآزمایی بالینی به علت در نظر گرفتن زیر مجموعه های بالینی شناخته شده مهم قبلی و همچنین دارو نماها به اندازه کافی قوی و قابل استناد بود .نتایج نشان دهنده مزایای معنی داری برای بیماران میباشد.

با این حال، او خاطرنشان کرد که هنوز سؤالاتی وجود دارد که بیشتر مربوط به تجزیه و تحلیل زیر گروه است.

سرطان های مجاری صفراوی یک گروه نسبتاً نادر و ناهمگن از سرطان ها هستند و میزان ابتلا جهانی ان در حال افزایش است.سرطان پیشرفته مجاری صفراوی غیرقابل برداشتن، به دلیل ماهیت تهاجمی، گزینه‌های درمانی محدودی دارد. استاندارد خط اول مراقبت از سرطان های پیشرفته مجاری صفراوی، gemcitabine وcisplatin ، برای بیش از یک دهه بدون تغییر باقی مانده بود.

منبع:www.medscape.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *