۱۴۰۱-۰۵-۲۳

انجام غربالگری سالانه خون یک ابزار کلیدی برای پیشگیری از انواع مختلف بیماری ها است. آزمایش خون منظم یکی از موثرترین راهها برای پیگیری سلامت کلی بدن است. انجام آزمایش در فواصل زمانی معمول به شما کمک می کند تا متوجه شوید که بدن شما در طول زمان چگونه تغییر می کند و به شما امکان می دهد تصمیمات آگاهانه ای را بر اساس سلامت خود بگیرید.

آزمایش خون کاربردهای مختلفی دارد و یکی از رایج ترین انواع آزمایشات پزشکی است که انجام می شود. علاوه بر این، آزمایش خون می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

وضعیت سلامت عمومی خود را بسنجید

بررسی کنید که آیا عفونت دارید

ببینید که برخی از اندام ها، مانند کبد و کلیه شما چقدر خوب کار می کنند

شما را از نظر شرایط ژنتیکی خاص غربالگری می کند

دریابید که آیا در معرض خطر بیماری قلبی هستید یا خیر

میزان لخته شدن خون شما را ارزیابی کنید

دریابید که آیا در معرض خطر بیماری قلبی هستید یا خیر

بیماری هایی مانند سرطان، HIV/AIDS، دیابت، کم خونی و بیماری های عروق کرونر قلب را تشخیص دهید.                        

فواید آزمایش خون

    تشخیص بیماری:

تشخیص زودهنگام کلید درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان است. آزمایش خون راه مناسبی برای یافتن همه بیماری ها نیست، اما بسیاری از بیماری ها را می توان از طریق آزمایش خون کشف کرد.

    بررسی سوخت و ساز بدن برای یافتن اینکه آیا دیابتی هستید یا خیر:
 دیابت یکی از شایع ترین مشکلات سلامتی است که افراد جامعه با آن مواجه هستند. آزمایش خون شما بینشی از متابولیسم و فرآیندهای شیمیایی در بدن شما است.

    بررسی عملکرد کبد:
یکی از وظایف اصلی کبد، تجزیه سموم مختلف در بدن است. کبد شما به عنوان نوعی سیستم سم زدایی عمل می کند. مشکلاتی که ممکن است در داخل کبد خود داشته باشید را می توان در آزمایش خون یافت.

    نظارت بر سلامت اندام ها:
کلیه های شما بخشی از سیستم ادراری هستند و به تنظیم خون کمک می کنند. به عنوان مثال، کلیه های شما فشار خون، سطح pH، غلظت مواد معدنی و ترکیب آب خون را تنظیم می کنند.

    بررسی سطح هورمونها برای مردان و زنان:
هورمونهای مهم زیادی در بدن ما وجود دارد که آزمایش خون منظم میتواند به شناسایی آنها کمک کند. علاوه بر این، برخی از هورمون های قابل توجه مانند تستوسترون، پروژسترون، DHEA-S، و استرادیول در میان انواع دیگر.

نظری وجود ندارد.

اولین نظر را شما وارد کنید.